Till Bridgewise startsida 
 
Är ditt nät för grovmaskigt? Fler b2b-kunder Ditt projekt Varför Bridgewise? Erfarenheter Kontakt
 
 

Bildtext

 

Ska du bygga effektiva lösningar för att skaffa fler b2b-kunder?

Då måste du kunna hantera fler verktyg än hammaren.

 

 

Varför är det fördelaktigt att välja Bridgewise?

Du vill effektivt värva fler kunder. Vad tror du är lösningen enligt en

  • säljkonsult?
  • affärs-/managementkonsult?
  • reklambyrå?

Är man en hammare, tenderar problemet vara en spik.

 

Med Bridgewise tar du i stället ett objektiv grepp om hela försäljnings- och marknadsföringsarbetet för att ta reda på var och hur dina resurser gör mest nytta.

 

1) Åtgärderna som effektivast ger dig fler kunder

Vi mejslar fram de åtgärder du ska prioritera inom försäljning, marknadsföring samt reklam & kommunikation. Det betyder inte bara en strategi och prioriteringslista - utan också hur nya och befintliga resurser, hjälpmedel och arbetsmetoder behöver utvecklas för att fungera effektivare.

 

Du får svar på typiska frågor som: Var i säljprocessen ger en förändring störst effekt? Hur når du effektivt dina potentiella kunder? Hur ökar du antalet leads via brevutskick? Hur skapar du intresse i det inledande samtalet? Hur ska PowerPoint-presentationer, website och broschyrmaterial utformas för att bättre underlätta försäljningsarbetet? Hur får du säljarna att ta fler nykontakter?

 

2) Ont om tid, men du hinner ändå skapa förändring

Du leds hela vägen. Från startpall till medaljpall. En och samma person genomför undersökningar, analyser, strategi och åtgärdsprogram, Syftet är att säkerställa fokus, struktur och innehåll. Men också att minimera tiden du behöver involveras i projektet.

 

Visst fattar du beslut för att få fart på nykundsbearbetningen ibland. Kanske det är tidsbristen som gör att du främst försöker få säljarna att springa fortare? För när hinner du systematiskt och metodiskt granska målgrupper och konkurrenter, och därifrån utveckla nykundsprocess och säljunderstöd?

 

3) Säljfokus ända in i kaklet ger dig lägre kostnader

Specialistkunskaper på detaljnivå och praktiska erfarenheter inom försäljning, marknadsföring och reklam & kommunikation är naturligtvis förutsättningar för att kunna analysera, utveckla strategier och göra rätt prioriteringar.

 

Samma kompetens kan du anlita för att t ex

  • leda det interna förändringsarbetet
  • producera reklam, webb och säljstödsmaterial
  • koordinera samarbetspartners som t ex din webb-/reklambyrå

Därmed säkerställer du att ett sälj- och målgruppsfokus blir genomfört i praktiken. Och att du inte behöver betala mer än nödvändigt. Vi har ju redan full insikt om vad och hur arbetet behöver utföras!

 

 

 

 

 

   

Bridgewise B2B Relationships, Hyllevägen 60, 260 40 Viken, 070-530 1563, flerkunder@bridgewise.se

© 2007 Bridgewise B2B Relationships